torsdag 20 februari 2014

Trafikskola med suspekt kompetens

Klicka på bilden så blir den större
Jag har haft en intressant e-postkorrspondens med Fjärdhundra Trafikskola.

Sedan länge är jag irriterad över alla blådårar som kör bil med bara parkeringsljuset tänt och när jag har frågat om varför de gör så, blir svaret alltid; Det är varselljus.

När jag då ber dem undersöka skillnaden mellan deras varselljus och parkeringsljus, blir det kortslutning i tänkeriet och de far iväg arga som bin.

När jag vid upprepade tillfällen mött de här små röda bilarna (även när sikten är nedsatt) med sina svagt glödande parkeringsljus, skickade jag ett meddelande på deras hemsida, om att de ska lära sina elever de delar av Vägtrafikförordningen som redovisar kraven på färdbelysning och påtalade det olämpliga i att deras bilar körs med endast parkeringsljuset tänt.

Det resulterade i ett telefonsamtal med en mycket förvirrad och ilsken man som inte hade en susning om kraven på färdbelysningsreglementet och skyllde på Trafikverket som hade bestämt att de ska ha det som de har det (i stort sett)

Sedan kom det här e-brevet:

Hej! 

Det är inte "endast parkeringsljus" det är inte parkeringsljus i överhuvudtaget utan det är varselljus vi kör med i vissa bilar och det är fullt lagligt!

Så jag förstår inte anledningen till ditt otrevliga mejl till oss.

Med vänliga hälsningar, Fjärdhundra Trafikskola.


Mitt svar:

Gör då så här att du studerar strålkastarna fram med det du kallar varselljus tänt och jämför det med parkeringsljuset. Ser du någon skillnad?

Deras kommentar:

Ser ingen anledning till att diskutera något med dig.
Fortsätt sitta vid fönstret och titta på våra små fina röda bilar.

Min slutsats:

Jag hoppas att så många som möjligt väljer trafikskolor med kompetens.
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar