måndag 8 april 2013

Detta händer i Enköping


Klicka på kartan så blir den större

I förra inlägget lovade jag att återkomma med detaljer och här kommer det lite att bita i

Förslag till översiktsplan

Pågående projekt

Ett projekt som berör mig starkt är simhallen.

Simkunskap är en ovärderlig resurs och nu håller kommunpolitikerna på med nedrustning av simträning på alla nivåer.

I planen för en ny simhall ingår minst ett års inställd lokal simverksamhet och det kommer att döda intresset hos många barn, ungdomar och föräldrar.

Jag tar mig friheten att återge ett massmeddelande till Centerpartiets kommunpolitiker från simklubbens ordförande Marie Lindeberg angående indragningen av badvakter.

Jag hoppas att hon inte ger upp kampen mot nedrustningen av simverksamheten.

Jag hoppas att hon får svar av alla hon har sänt meddelandet till.


Jag hoppas att inte bara centerpartisterna nås av kraven på en rationell lösning av problemet med simhallens ombyggnad.
Hej
Jag fick en fråga igår av Enköpingsposten, vad tycker ni om det nya beslutet om att man tar bort badvakter. 
Jag har sagt att jag inte ska bli politiker. Men just nu håller jag på och funderar på om jag ska bilda ett parti, så vi kan få lite vettiga beslut i den här kommunen.
Finns det någon rimlig anledning till att minska säkerheten och tillgängligheten i simhallen? Finns det någon uträkning som du kan skicka över som visar hur ni har räknat?
Jag skulle väldigt gärna vilja se hur ni har lagt upp budgeten nu för att göra dessa neddragningar. Finns det ingen annan lösning, kanske titta på att göra färre trädgårdar runt ån?
Mycket saker kan man dra ner på, men det känns som ni försöker sänka all simglädje och simning i kommunen långt innan simhallen stängt. Finns det någon kommunikation med simklubben som jag missat? Vi har inte fått någon information kring detta alls. Varför fattas besluten i det tysta?
Du får gärna maila över er budgetuträkning som visar hur mycket ni kommer spara på detta.
Jag undrar också om detta är seriöst? Jag får samtal från oroliga kommuninvånare som gråter i telefon och inte kommer kunna släppa sina ungdomar till den enda ungdomsgård där de kan lita på att människor ser deras barn.
Vad ska jag säga till dem?
Någon ansvarig för besluten får gärna svara mig och gärna också besvara mailet jag skickade innan det var dags för årsmötet.
Jag vet att det sedermera skickades ut till hela centerkretsen. Mina grå säger mig att jag har rätt. Att alla besluten i den här kommunen fattas utan grund eller konsekvensanalys eller ens en konkret budget som faktiskt visar vilken ekonomisk konsekvens det får.
Har ni diskuterat beslutet inom kretsen och är ni eniga även i detta?
Vilken konsekvens får  vi om det drunknar en människa?
Jag vet inte om någon vågar svara. Men jag kommer se till att det händer något nu.
Med vänliga hälsningar
Marie Lindeberg
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar